MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Miasta i Gminy Zaniemyśl Referat Spraw Obywatelskich ul. Średzka 9 63-020 Zaniemyśl e-mail: sekretariat@zaniemysl.pl| ePUAP: u0qtn79j46 telefon: (61) 285 75 80 w. 32
WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁĄCZENIA (dostępne poniżej)
Przy zameldowaniu:formularz:
zgłoszenie pobytu stałego lub zgłoszenie pobytu czasowego,
dowód osobisty lub paszport, a dla cudzoziemców – ważny dokument podróży oraz wiza, karta pobytu, zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt czasowy, a w przypadku obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatela państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA) strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatela Konfederacji Szwajcarskiej – również inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo,
dokument potwierdzający prawo do lokalu ( oryginał do wglądu) np. umowa cywilno-prawna, umowa najmu, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu,
przy złożeniu wniosku o wydanie dowodu osobistego:
wniosek
aktualna fotografia o wymiarach 35x45mmm
paszport lub inny dokument stwierdzający tożsamość,
dokument poświadczający obywatelstwo polskie,
dla osób obowiązanych do posiadania numeru na podstawie odrębnych przepisów:
wniosek o nadanie numeru PESEL,
dowód osobisty lub paszport w przypadku cudzoziemców – ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo,
pełnomocnictwo ( w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
TERMIN REALIZACJI
Nadanie numeru PESEL dokonuje się niezwłocznie po okazaniu wymaganych dokumentów.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Numer PESEL jest nadawany z urzędu przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
Nadanie numeru PESEL następuje automatycznie po wykonaniu obowiązku meldunkowego a w przypadku noworodków (urodzonych na terytorium RP) po rejestracji w Urzędzie Stanu Cywilnego; obywatelom polskim zamieszkującym na terytorium RP oraz poza granicami RP w związku z ubieganiem się o polski dokument tożsamości.
Numer PESEL może być również nadany osobom, które są obowiązane do posiadania numeru na podstawie odrębnych przepisów (na ich wniosek).
OPŁATY
Czynność nadania numer PESEL nie podlega opłacie skarbowej
- opłata skarbowa w wysokości 17 zł –za pełnomocnictwo gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika,.
Opłatę uiszcza się na konto bankowe Urzędu Miasta i Gminy Zaniemyśl nr konta BS Kórnik O/Zaniemyśl 47 9076 0008 2002 0070 0098 0001 lub kartą płatniczą w Biurze Obsługi Klienta
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przysługuje
DODATKOWE INFORMACJE
brak
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 24 września o ewidencji ludności ( Dz.U. 2024.736)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełnienia formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego ( Dz.U.2022.2070)
Rozporządzenie ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL. ( Dz.U.2015.1984)