MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY Urząd Miasta i Gminy Zaniemyśl |
Godziny otwarcia: poniedziałek 8.00 – 16.00 |
WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁĄCZENIA (dostępne poniżej)
TERMIN REALIZACJI Nadanie numeru PESEL dokonuje się niezwłocznie po okazaniu wymaganych dokumentów. |
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY Numer PESEL jest nadawany z urzędu przez ministra właściwego do spraw informatyzacji. Nadanie numeru PESEL następuje automatycznie po wykonaniu obowiązku meldunkowego a w przypadku noworodków (urodzonych na terytorium RP) po rejestracji w Urzędzie Stanu Cywilnego; obywatelom polskim zamieszkującym na terytorium RP oraz poza granicami RP w związku z ubieganiem się o polski dokument tożsamości. Numer PESEL może być również nadany osobom, które są obowiązane do posiadania numeru na podstawie odrębnych przepisów (na ich wniosek).
|
OPŁATY Czynność nadania numer PESEL nie podlega opłacie skarbowej - opłata skarbowa w wysokości 17 zł –za pełnomocnictwo gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika,. Opłatę uiszcza się na konto bankowe Urzędu Miasta i Gminy Zaniemyśl nr konta BS Kórnik O/Zaniemyśl 47 9076 0008 2002 0070 0098 0001 lub kartą płatniczą w Biurze Obsługi Klienta |
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie przysługuje
DODATKOWE INFORMACJE
brak
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 24 września o ewidencji ludności ( Dz.U. 2024.736)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełnienia formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego ( Dz.U.2022.2070)
Rozporządzenie ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL. ( Dz.U.2015.1984)