Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Miasta i Gminy Zaniemyśl Referat Spraw Obywatelskich ul. Średzka 9 63-020 Zaniemyśl e-mail: sekretariat@zaniemysl.pl| ePUAP: u0qtn79j46 telefon: (61) 285 75 80 w. 32
Osoba dokonująca czynności zameldowania odpowiednio przedstawia:
formularz: zgłoszenie zameldowania na pobyt stały lub zgłoszenie zameldowania na pobyt czasowy,
formularz: zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego,
dowód osobisty lub ważny paszport,
dokument potwierdzający prawo do lokalu np. umowa cywilno–prawna, umowa najmu, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu - do wglądu
zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego nieruchomości – do wglądu.
Obywatel polski dokonuje zameldowania się na pobyt stały lub czasowy w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje.
Formularz meldunkowy może być sporządzony przez pracownika organu gminy w postaci wydruku z systemu teleinformatycznego, w obecności osoby dokonującej zgłoszenia na podstawie danych zawartych w rejestrze PESEL oraz podanych przez tę osobę.
Formularz meldunkowy musi potwierdzony przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
Przy zameldowaniu na pobyt czasowy należy wskazać deklarowany okres pobytu w tym miejscu.
Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego albo opuszcza miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się.
Obywatel polski może wymeldować się z pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.
Zaświadczenia:
Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu osobie zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
Organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy.
TERMIN REALIZACJI
Załatwianie sprawy meldunkowej w formie zameldowania lub wymeldowania następuje niezwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
OPŁATY
Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności zameldowania i wymeldowania,
17,00 zł – opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, gdy strona działa przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom dziadkom i rodzeństwu nie podlega opłacie skarbowej,
17,00 zł – opłata skarbowa za zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy,
17,00 zł – opłata skarbowa za zaświadczenie o wymeldowaniu z pobytu stałego lub czasowego.
TRYB ODWOŁAWCZY
nie dotyczy
DODATKOWE INFORMACJE
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. 2024.736 ).\
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełnienia formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego ( Dz.U. 2022.2070 ).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej ( Dz.U.2023.2111).