Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Deklaracja na podatek od nieruchomości sporządzona na formularzu według ustalonego wzoru złożona przez osoby prawne w terminie do 31 stycznia. W przypadku powstania obowiązku podatkowego po dniu 31 stycznia, deklaracje należy składać w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku.
TERMIN REALIZACJI
-
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Niezwłocznie, po złożonej deklaracji.
OPŁATY
Podatek można zapłacić w Urzędzie Miasta i Gminy Zaniemyśl: za pomocą terminala płatniczego, na rachunek bankowy wskazany w decyzji lub rachunek bankowy Bank Spółdzielczy w Kórniku O/Zaniemyśl IBAN PL 47 9076 0008 2002 0070 0098 0001
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Zaniemyśl.
DODATKOWE INFORMACJE
Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku lub zmiany.
Obowiązek wygasa z upływem miesiąca, w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek.
Podatek jest płatny w 12 ratach do 15 dnia każdego miesiąca, a za miesiąc styczeń do dnia 31 stycznia.
Niezapłacony w terminie podatek wraz z odsetkami za zwłokę podlega ściągnięciu w drodze egzekucji administracyjnej.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 70).
Uchwała Nr LXI/450/2023 Rady Gminy Zaniemyśl z dnia 27 listopada 2023 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od nieruchomości (Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego z 5 grudnia 2023 r., poz. 11123)