Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Gminy Zaniemyśl Referat Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa ul. Średzka 9 63-020 Zaniemyśl e-mail: sekretariat@zaniemysl.pl| ePUAP: u0qtn79j46 telefon: (61) 285 75 80 w. 35
WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁĄCZENIA (dostępne poniżej)
Wniosek posiadacza nieruchomości o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów – druk dostępny w Biurze Obsługi Klienta lub na stronie internetowej www.zaniemysl.pl, zawierający następujące elementy i treści:
imię i nazwisko lub nazwę podmiotu posiadacza i właściciela nieruchomości,
miejsce zamieszkania lub adres siedziby podmiotu posiadacza i właściciela nieruchomości,
oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością (z podaniem numeru działki ewidencyjnej i numeru księgi wieczystej),
zgodę właściciela nieruchomości jeżeli jest wymagana,
nazwę gatunku drzewa lub krzewu,
obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm,
wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy,
miejsce, przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewów,
informacja, czy usunięcie drzewa czy usunięcie ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej,
rysunek, mapę prezentującą położenie drzewa/krzewów,
projekt planu nasadzeń zastępczych,
oświadczenie spółdzielni mieszkaniowej o udostępnieniu informacji o zamiarze złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów (jak dotyczy),
oświadczenie zarządu wspólnoty mieszkaniowej o udostępnieniu informacji o zamiarze złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów,
informację o sposobie doręczenia zezwolenia,
podpis
TERMIN REALIZACJI
Organ rozpatruje sprawę w terminie 30 dni.
W sprawach wymagających uzgodnień okres ten może ulec wydłużeniu do 60 dni.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Organ rozpatruje sprawę w terminie 30 dni.
W sprawach wymagających uzgodnień okres ten może ulec wydłużeniu do 60 dni.
OPŁATY
- 17 zł w przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
Dowód wpłaty należy dołączyć do wniosku.
- ustalone w decyzji stawki opłat pobieranych za usuwanie drzew i krzewów określa ustawa o ochronie przyrody i rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 3 lipca 2017 r. w sprawie wysokości stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, które wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy Zaniemyśl w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
DODATKOWE INFORMACJE
Prosimy o podanie na wniosku nr telefonu kontaktowego, w celu ułatwienia kontaktu z wnioskodawcą.
Ustawa o ochronie przyrody przewiduje również tryb zgłoszenia wycinki drzew.
PODSTAWA PRAWNA
Art. 83 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody