Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Miasta i Gminy Zaniemyśl Referat Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa ul. Średzka 9 63-020 Zaniemyśl e-mail: sekretariat@zaniemysl.pl| ePUAP: u0qtn79j46 telefon: (61) 285 75 80 w. 26
WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁĄCZENIA (dostępne poniżej)
Wniosek posiadacza nieruchomości - zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew – druk dostępny w Biurze Obsługi Klienta lub na stronie internetowej www.bip.zaniemysl.pl, zawierający następujące elementy i treści:
imię i nazwisko lub nazwę podmiotu posiadacza i właściciela nieruchomości,
miejsce zamieszkania lub adres siedziby podmiotu posiadacza i właściciela nieruchomości,
nr telefonu kontaktowego,
oznaczenie nieruchomości, z której drzewo ma być usunięte,
ilość drzew i nazwę gatunku drzew,
obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 5 cm i 130 cm,
przyczyna zamierzonego usunięcia drzewa/drzew,
informacja, czy usunięcie drzewa czy usunięcie ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej,
rysunek, mapę prezentującą położenie drzewa,
podpis pod wnioskiem i RODO.
TERMIN REALIZACJI
Organ rozpatruje sprawę w terminie 21 dni.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Postępowanie kończy się protokołem.
OPŁATY
- 17 zł w przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
Dowód wpłaty należy dołączyć do wniosku.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, które wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Zaniemyśl w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
DODATKOWE INFORMACJE
Zgłoszenie musi być podpisane przez wszystkich właścicieli nieruchomości, na terenie gdzie rośnie drzewo/drzewa, nie jest wymagane zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew/ drzewa którego obwód pnia na wysokości 5 cm nie przekracza:
80 cm w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
65 cm w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
50 cm w przypadku pozostałych drzew.
PODSTAWA PRAWNA
ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r., o ochronie przyrody (Dz. U. z 2024 r. poz. 1478),
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r., kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572),
ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 1222 z późn. zm.)